Uzņēmējs: Ražošanas pārcelšana uz citu valsti nerisina problēmas


« iepriekšējais 1 2

  1. Loģistika 2010. g. 22. martā, 16:32

    Caurules, atkarībā no specifikas un diametra, neatmaksājas vest tālāk par 600 - 1000 km. Jo tas ir salīdzinoši lēts un liela tilpuma produkts. Parēķini, cik pie cauruļu vērtības nāk klāt transporta izmaksas, aizvedot vienu pilnu a/m kravu, piem. 800 km tālu. Tai pat laikā attiecībā uz mobilo telefonu vai Šveices pulksteņu cenu šīs pašas transporta izmaksas radīs niecīgu preces cenas pieaugumu. Tādēl arī tos atmaksājas ražot tūkstošiem km tālu no realizācijas tirgiem.

  2. andza 2010. g. 22. martā, 15:06

    man liekas ka katram uznemejam pasam jagatavo sev kadri nevis visu laiku javaid ka nav kas strada,jamaksa nodokli kartigi un jamaksa konkuretspejigas algas ta ka dara tie kas no sejienes parcelas uz citu valsti-bet musejie uznemeji principa ir ar mieru maksat citiem tikai ne savai valstij un saviem cilvekiem(padoma cik tu esi devis valstij un tad no vinas kautko pieprasi).

  3. Hmmm... 2010. g. 22. martā, 11:56

    Lai uzņēmēji pamēģina lietuvā maksāt aplokšņu algas... Tur ir gudri iedzīvotāji - vienā mirklī būs sūdzība attiecīgo Valsts dienestos!
    Tāpēc arī Kaimiņvalstīm nav tik slikti kā mums, jo tur dzīvo gudri iedzīvotāji, nevis zagļi, kas gatavi apzagt savu Valsti, ar savu rīcību nemaksājot nodokļus liekot tai aizņemties naudu, un tad saviem bērniem atstās kredītu nastu kas jāatdod!

  4. Bambaks 2010. g. 22. martā, 10:46

    Puišeļu viedokli tomēr nevajadzētu ņemt pārāk nopietni.

  5. ui->PSC 2010. g. 22. martā, 10:31

    "Un visu laiku tiek borēts, ka darbiniekam ir zema produktivitāte, un tāpēc viņam var neko nemaksāt. Taču noklusē, ka pie zemās produktivitātes ir vainojams tikai un vienīgi tas pats vien darba devējs un viņa darba organizācija. Bez tam, neviens pat atcerēties negrib veco patiesību, ka vergu darbs nevar būt produktīvs. Produktīvs var būt tikai labi atpūties un ar dzīvi apmierināts darbinieks."
    ___________________________
    Pilnīgi piekrītu teiktajam. Šī nepārtrauktā borēšana tikai gremdē mūsu pašapziņu. Domāju, ka problēma ir cilvēkos, kas vēlas bīdīt biznesu, cilvēkos, kas sēž pašvaldībās, kuriem ir jābūt reāli ieinteresētiem uzņēmējdarbības attīstībā savā pagastā. Nevis sākt ar to, ka kāds atnāk pie viņiem ar savu piedāvājumu un tad sākas-a, kāda būs šī uzņēmuma ietekme uz mūsu tīro un neskarto vidi (biotopi, kukainīši, zvēriņi, zivtiņas utt. līdz pilnīgam absurdam). Tad seko n-tās saskaņošanas ar visiem dienestiem un nedod Dievs, tur kādam šķitīs kaut kas aizdomīgs, rēķinies ar to, ka projekts tiks aizsviests atpakaļ laikā:( Sakiet, kam patīk šāda bakstīšanās?
    Bet es gribēju minēt vienu skaistu piemēru Polijā. Pirms ~3 gadiem pilnīgi klajā vietā netālu no Krakovas vairāku hektāru platībā pilnīgi no nulles MAN Nutzfahrzeuge uzslēja monstrīgu modernu rūpnīcu, kurā tiek saliktas (pateicoties perfektai loģistikai visas komplektējošās daļas tiek regulāri piegādātas no Vācijas un Austrijas) kravas automašīnas, kas atbilst EURO 3 prasībām. Un kas ir interesantākais. Lauvas tiesa no saražotā tiek eksportēta uz Krieviju un citām NVS valstīm...Vadošajā sastāvā lielākoties ir vācieši un arī kāds polis, bet pie ražošanas līnijām strādā tikai poļi. Un jūs gribat teikt, ka viņiem pirms darba uzsākšanas bija augsta un atbilstoša kvalifikācija:) Nē taču! Viņus visus lielākoties apmācīja uz vietas, labākajā gadījumā maiņas vadītājus nosūtīja apmācībai uz Vāciju.
    Paskatīsimies uz šo rūpnīcu plašāk. OK, tur tiek nodarbināta vesela rinda vietējo (soc.nodokļi valstij utt.), bet jāņem vērā vēl arī tas, ka šo rūpnīcu apkalpo kāds vietējais ēdināšanas uzņēmums, rūpnīcas teritorijas uzkopšana ir uzticēta vietējam uzņēmumam, apsardze-vietējais uzņēmums, darba apģērbu tīrīšanas pakalpojumi uzticēti vietējiem utt.utjp. Tā ir vesela industrija, kur uzreiz nodarbināti tiek simtiem cilvēku...

  6. Bambaks 2010. g. 22. martā, 08:23

    Katram produkcijas veidam ir savs ekonomiski pamatotais pārvadāšanas attālums. Ja, piemēram, T-krekliņu var izgatavot Ķīnā un ar jūras konteineru atvest uz Hamburgu, tad viena krekliņa pārvadāšanas izmaksas būs pāris centi, kas nekādu būtisku iespaidu neatstās. Plastmasas logus ar autotransportu var pārvadāt līdz 400 km. Ķieģelus vēl mazākā attālumā. Tā ka nevajag savas ražotnes pārnešanu attiecināt uz visām ražotnēm un apgalvot, ka tās ir muļķības!

  7. nodokļu maksātājs 2010. g. 22. martā, 07:06

    A ko mēs gribam, ja nodokļus normāli maksā 20% no strādājošajiem, pārējie labi ja minimumu. Tāpēc mums arī trūkst naudas pensijām, policistiem, skolotājiem, mediķiem utt. Maksāsim nodokļus augsti godātie un ļoti cienījamie Latvijas iedzīvotāji, tad arī izkļūsim no krīzes un uzplauks mūsu valsts.

  8. AV 2010. g. 21. martā, 23:53

    Grozi kā gribi, latvietim vienmēr viss būs slikti. Tiem, kas te komentē ar lieliem burtiem varu ieteikt nepievērsties uzņēmējdarbībai, nav vairs tie laiki, kad ar vidusskolas izglītību varēja lielās lietas bīdīt :)

    Tirgus nekad nepaliks tukšs - noies vecie pa burbuli, nāks jaunie vietā.

  9. GALDNIEKS 2010. g. 21. martā, 21:40

    KO TAS PIRDIENS SAJĒDZ NO UZŅĒMĒJDARBĪBAS?!LAIKAM SKOLĀ BŪS KAUT KO DZIRDĒJIS! KAD VALSTS BEIGS JĀT MAZOS UZŅĒMĒJUS,TAD ARĪ RUNĀSIM,BET PAGAIDĀM ŠĪ VALSTS AR SAVIEM NESAKĀRTOTAJIEM LIKUMIEM ,SPĒLĒ TIKAI UZ VIENIEM VĀRTIEM!LAI TIE TĒRĒTIE LIKUMIZDOMĀTĀJI PAŠI PASĒŽ UZ ALGĀM KURAS PAŠI IR IZDOMĀJUŠI,NEVIS PELNOT SAVUS TŪKSTOŠUS,JĀJ VISU VALSTI!ES PATS ŠEFAM PRASU KONVERTU,JO PIEDRĀŽU TOS STULBOS NODOKĻUS!

  10. PIEREDZĒJIS 2010. g. 21. martā, 20:43

    RISINA GAN, CITĀS VALSTĪS IR SAKĀRTOTA PAPĪRU UN NODOKĻU SISTĒMA NEKĀ TAS IR ŠEIT. TAUTIEŠI IR 21.GADSIMTS UN TIK UN TĀ MAN JĀSKRIEN UZ VID IZMANTOJOT PAPĪRU KURA VIETĀ VARĒJA IZMANTOT ELEKTRONISKO SISTĒMU!

  11. stulbums 2010. g. 21. martā, 20:34

    Nav jau svarīgi, kas ir tie sliktie- darba devēji vai darba ņēmēji,
    stulbums ir tajā faktā, ka abas puses uzskata otros par baigiem briesmoņiem!
    Bija konkrēts gadījums, kad viens ārzemju latvietis, saklausījies par bezdarbu Latgalē, sadomāja investēt, bet pagasta priekšniece viņam saka, ka kas gan strādās ražotnē, kas paredzēta 200 strādniekiem.
    Ārzemnieks saka, jūsu pagastā taču ir liels bezdarbs, bet priekšniece atbild, jā, bezdarbs ir ļoti liels, pagasts nespēj palīdzēt, bet kur jūs ņemsiet darbaspēku?
    No Rīgas taču pie mums neviens nebrauks!

  12. Psc » stulbums 2010. g. 21. martā, 20:59

    Jā, piekrītu. Taisnība droši vien, kā vienmēr, ir kaut kur pa vidu. Arī darba devējiem viegli neiet. Es varu spriest tikai no darba ņēmēja pozīcijas. Savā dzīvē esu redzējis tik daudz kretīnu, ka radies iespaids, ka visi tādi. Ir pat gadījušies tādi, kam sagādā īpašu kaifu darbinieka dirsināšana un nolikšana zemāk par zemi, un ja darbiniekam gadās kāda nelaime, tad vēl vajag ar kāju paspert, lai krīt zemāk.. Ir gadījušies tādi, kas negrib izmaksāt nopelnīto. Lielum lielais vairums tikai skatās, kā pēc iespējas vairāk izkalpināt, un pēc iespējas mazāk samaksāt.
    Ļoti ceru kādreiz satikt darba devēju, kurš manas domas mainītu.

  13. Psc » stulbums 2010. g. 21. martā, 21:04

    PS.
    Domāju, ka pie visa vainojama sistēma. Sapuvusi jau pašos pamatos.

  14. KTM 2010. g. 21. martā, 20:13

    tur jav tā problēma-iebraucējiem var samaksāt.bet savējiem-skuju ziepes!!!

  15. KKK 2010. g. 21. martā, 20:11

    pazust no šīs izzagtās valsts ir labākais varioants.nav ko te lieki diskutēt.taukmūļi lai ari ceļ ekonomiku,jo paši vien ar savu idiotismu to sagrāva!

  16. stulbums 2010. g. 21. martā, 17:30

    Uzņēmējiem vajag metinātājus, virpotājus, u.t.t.
    bet darbu meklē visādi deklasēti elementi!
    Uzņēmēji ir spiesti meklēt darbiniekus pat Uzbekijā, jo Latvijā gluži vienkārši nav!

  17. Psc » stulbums 2010. g. 21. martā, 17:42

    Aha, Tu aizskāri interesantu tēmu. Es arī esmu pastrādājis metālapstrādē, tas bija gadus 15 atpakaļ. Jau toreiz visi runāja, ka nekur vairs neapmāca tādus speciālistus, ka vecie izmirs, un jaunu vairs nebūs. Toreiz visiem viss bija pofig - nu tieši tā pat kā tagad!
    Tad lūk, tiem uzņēmējiem toreiz arī vajadzēja sākt domāt, kur ņems speciālistus. Tagad viņu vairs nav.

  18. stulbums 2010. g. 21. martā, 17:19

    Strādnieki žēlojas par sliktiem uzņēmējiem, kas paverdzina un ņirgājas par strādniekiem, bet visu naudu tērē greznai dzīvei,
    uzņēmēji žēlojas, ka pat pie bezdarba 200 000 nav iespējams atrast darbiniekus, visi ir slinki, stulbi, prasa milzīgu algu, bet pēc pirmās algas pazūd ''plostā''...

  19. Psc » stulbums 2010. g. 21. martā, 17:26

    Un tu patiešām tici, ka no tiem 200 000 nav neviena normāla darbinieka???
    Mūsu uzņēmējiem vajag darbinieku, kas strādātu 24/7, bet pretī neko neprasītu, un tādu laikam patiesi ir maz...

  20. Psc » stulbums 2010. g. 21. martā, 17:35

    Un visu laiku tiek borēts, ka darbiniekam ir zema produktivitāte, un tāpēc viņam var neko nemaksāt. Taču noklusē, ka pie zemās produktivitātes ir vainojams tikai un vienīgi tas pats vien darba devējs un viņa darba organizācija. Bez tam, neviens pat atcerēties negrib veco patiesību, ka vergu darbs nevar būt produktīvs. Produktīvs var būt tikai labi atpūties un ar dzīvi apmierināts darbinieks.

  21. ak vai! 2010. g. 21. martā, 17:15

    kokapstrādi varbūt varētu atstāt Latvijā, bet nevajag uzreiz domāt, ka visi ir tādi!

  22. IR JĀATDOD ES NAUDA 2010. g. 21. martā, 16:59

    KAS IZZAGTA ES PROJEKTOS UZ LATVIJAS VĀRDU, TAD LAI IET

  23. arī Ričmanis 2010. g. 21. martā, 16:19

    Latvijā ir ideāli apstākļi uzņēmumu attīstībai...Latvijas Finieris,Kronospan,JeldWen,Kurekss,Gaujas Koks,BSW,Swedwood,Rettenmeier utt. - tās ir milzīgas ražotnes,kas nekur neies prom - un tā ir tikai viena kokrūpniecības nozare! Mums ir n-tie uzņēmumi ,kuri var 1000 kār attīstīties!Vajag strādāt Latvijā!

  24. M.Ričmanis Rīgā 2010. g. 21. martā, 16:16

    ...un šis te smurgulis-pončiks ir TĀDS uzņēmējs,kas vispār kaut ko var jau gudri spriest par uzņēmējdarbību??? Viņam vēl 16 pudi sāls jāizēd!!!

  25. cittautietis 2010. g. 21. martā, 16:13

    piekrītu domai, ka raksts ir no šeit arvien biežāk uznirstošās sērijas "nekur nevajag mukt, vajag dzīvot latvijā, te ir forši, citur ari nemaz tik labi nav, un vispār latviets bez faterlandes ilgi nepadzīvos". Zēni kam ļoti vajag lai būtu kads kas maksa viņu rēķinus arī tālak cenšas kā var. Izteikties pamudinaja tas, ka esmu viens no vēl nedaudz palikušajiem "vietējiem" ražotājiem , ko "100 gudrie" vēl nav paguvuši iznīdēt, bet pašlaik esmu procesā pārcelt savu ražošanu līdz ar to visus budžeta maksājumus prom no latvijas. Vēl pāris mēneši un tad par kartējo korupcijas - zagšanas - uzņēmuma nogremdēšanas lietu varēšu lasīt ziņās ar smaidiņu, atpūšoties pie alus kausa

« iepriekšējais 1 2

Lai pievienotu komentāru no ārvalstīm, nepieciešams autorizēties ar TVNET, Orb.lv, Draugiem.lv, Twitter vai Facebook kontu.

TVNET    Orb.lv    Draugiem.lv    Twitter    Facebook    Google


TVNET aicina portāla lasītājus, rakstot atsauksmes, būt tolerantiem, iztikt bez rupjībām un saglabāt elementāras pieklājības normas. TVNET patur iespēju atslēgt lasītājus no komentēšanas iespējas.

Diskusiju un komentāru noteikumi



Valūtas kurss & kalkulators

Lielbritānijas sterliņu mārciņa

Lielbritānijas sterliņu mārciņa

Krievijas rublis

Krievijas rublis

ASV dolārs

ASV dolārs
GBP0.837-0.005000
RUB0.01780.000000
USD0.528-0.001000