Pasažieru skaita kritums - lielākais pēdējos 10 gados (239)

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Latvijā 2009.gadā ar sabiedrisko transportu pārvadāto pasažieru skaita kritums bijis lielākais pēdējo 10 gadu laikā, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam «Baltic Business Service» sacīja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

«Jāteic, kā pēdējo 10 gadu laikā lielākais pasažieru skaita kritums bija novērojams 2009.gadā. Tas ir skaidrojams ar to, ka līdz ar ekonomisko lejupslīdi cilvēkiem vienkārši nav pietiekami daudz līdzekļu, lai varētu tos tērēt, braukājot apkārt. Pirmkārt, brauc mazāk uz darbu, brauc mazāk viens pie otra ciemos, uz tirgu, uz kino u.tml. Tā visa dēļ aina pagājušajā gadā ir vairāk nekā bēdīga,» sacīja Lubāns.

Viņš informēja, ka pērn reģionālajos starppilsētu nozīmes autobusu reisos pārvadāts par 29,6% mazāk pasažieru, vietējās nozīmes autobusos kritums bijis 18,6%, savukārt pa dzelzceļu pārvadāto pasažieru skaits pērn samazinājies par 20,7% salīdzinājumā ar 2008.gadu.

«Sabiedriskajam transportam tas ir ļoti, ļoti daudz - aptuveni ceturtā līdz piektā daļa pasažieru aiziet projām, un pārvadāto pasažieru skaits vilcienos un autobusos samazinās,» teica Lubāns.

Direkcijas vadītājs pastāstīja, ka līdz ar pasažieru skaita samazinājumu samazinājās pārvadātāju ieņēmumi un direkcijai vajadzēja optimizēt pasažieru pārvadājumus. Viņš paskaidroja, ka pasažieru pārvadātāju ieņēmumi veidojas no divām daļām - ieņēmumi no pārdotajām braukšanas biļetēm un valsts budžeta dotācijas. «Tiklīdz samazinās pārvadāto pasažieru skaits, samazinās arī ieņēmumi no biļešu pārdošanas, tad tā tīri teorētiski no valsts budžeta vajadzētu palielināties dotācijai, lai kompensētu to, ka pasažieri ir aizgājuši. Diemžēl pagājušajā gadā, tāpat kā visās citās nozarēs, arī sabiedriskajam transportam bija liels valsts budžeta līdzekļu samazinājums, un tā dēļ mums bija jāveic daudz dažādu pasākumu, lai mēs spētu sabalansēt šo pārvadātāju izdevumu daļu ar kopējiem ienākumiem,» klāstīja Lubāns.

Viņš arī norādīja, ka atbilstoši likumiem Latvijā pasažieru pārvadātāji nevar ciest zaudējumus - valsts garantē zaudējumu segšanu. «No valsts budžeta pārvadātājiem tiek garantēta pilnīga zaudējumu kompensācija - cik viņiem ir zaudējumi, tik valsts budžets viņiem šo naudiņu pieliek klāt. Tā nav daudzās Eiropas Savienības valstīs, bet Latvijas situācijā ar iedzīvotāju izvietojumu, viņu blīvumu un pārvietošanās paradumiem sabiedriskais transports ir vienkārši jādotē, jo citādi cilvēki nekur netiks,» viņš paskaidroja.

Autotransporta direkcija ir autopārvadājumu jomas administrēšanas uzņēmums, kas darbojas kopš 1993.gada oktobra. Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā un autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā.

Komentāri (239)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu