Pētījums: cilvēkiem visvairāk nepatīk reklāmas televīzijā (24)

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Latvijas iedzīvotājiem visefektīvākā šķiet reklāma žurnālos un avīzēs, ceturtdien sacīja pētījumu aģentūras "TNS Latvia" mediju pētījumu projektu direktors Miks Traubergs, atsaucoties uz pētījumu, kurā noskaidrota reklāmas pamanāmība un efektivitāte dažādos medijos.

Viņš minēja, ka reklāmām žurnālos kā informācijas sniedzējam ir visaugstākais novērtējums. Aptuveni 73% žurnālu lasītāju atzīst, ka viņiem patīk vai drīzāk patīk iegūt informāciju no reklāmām žurnālos.

No reklāmas avīzēs informāciju patīk vai drīzāk patīk iegūt 71% lasītāju. No vides reklāmas - 66% Latvijas iedzīvotāju, savukārt no reklāmas radio 65% klausītāju. Mazliet mazāk jeb 62% iedzīvotāju patīk reklāma internetā, bet vismazāk iedzīvotāju pozitīvi izturas pret reklāmām televīzijā - tikai 36% skatītāju, informēja Traubergs.

Pēc "TNS Latvia" pārstāvja teiktā, kopumā iedzīvotāju attieksme pret reklāmām medijos ir pozitīva - 77% savu attieksmi pret vides reklāmu novērtē kā pozitīvu vai drīzāk pozitīvu, 75% pozitīva vai drīzāk pozitīva attieksme ir pret reklāmu avīzēs, 72% pozitīva vai drīzāk pozitīva attieksme ir pret reklāmu žurnālos, 62% - pret reklāma radio. Savukārt pozitīva vai drīzāk pozitīva attieksme pret reklāmām internetā - 51%, bet pret reklāmām televīzijā pozitīva vai drīzāk pozitīva attieksme ir 33%.

Vairumam Latvijas iedzīvotāju kā uzticamākais medijs valstī šķiet radio, viņš pastāstīja, piebilstot, ka aptuveni 80% radio klausītāju uzticas vai drīzāk uzticas radio. Žurnāliem uzticas vai drīzāk uzticas 73% to lasītāju, avīzēm - 72% lasītāju, internetam - 71% interneta lietotāju, bet televīzijai - 65% televīzijas skatītāju.

Savukārt visvairāk no reklāmas ietekmējušies tieši interneta lietotāji - 66% interneta lietotāju reklāma internetā kaut reizi ir pamudinājusi iegādāties kādu produktu vai pakalpojumu.

Reklāma drukātajā presē - avīzēs un žurnālos - pirkumu ir pamudinājusi veikt 65% šo izdevumu lasītāju, bet televīzijas reklāma pirkumu pamudinājusi veikt 54% TV skatītāju, vides reklāma - 37% Latvijas iedzīvotāju, savukārt radio reklāma - 34% radio klausītāju, atzina Traubergs.

Viņš turpināja, ka tieši žurnālos visvairāk lasītāji vēlas redzēt reklāmas par skaistumkopšanas produktiem un pakalpojumiem, apģērbiem, apaviem un galantērijas precēm, arī medicīnu, farmāciju, kam seko automašīnas, to aksesuāri un rezerves daļas, atpūtas, izklaides un sporta pasākumi, kā arī rūpniecības un saimniecības preces, pārtikas preces u.c.

Pētījumā "TNS Latvia" aptaujāja 905 respondentus. Pētījums veikts pēc žurnālu izdevēju - "Rīgas Viļņi", "Žurnāls Santa", "Dienas žurnāli" un "Lilita" - pasūtījuma.

Komentāri (24)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu