Milzīgais preču uzcenojums liecina par konkurences trūkumu (60)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Milzīgais uzcenojums - pat līdz 1000% - dažādām nepārtikas precēm liecina par mazo Latvijas tirgu un nepietiekamu konkurenci tajā. Premjers Valdis Dombrovskis šorīt intervijā Latvijas radio pauda viedokli, ka lielie uzcenojumi nav saistīti ar karteli.

"Manuprāt, tas tiešām drīzāk liecina par mazo tirgu, par nepietiekamu konkurenci. Es nedomāju, ka te varētu būt runa par karteli, jo dažādu apģērbu, kosmētikas preču un citu pieminēto produktu mazumtirdzniecība ir tik decentralizēts bizness, tur ir tik daudz mazu spēlētāju," viņš teica.

Runāt par kaut kādu karteli, manuprāt, nav nopietni.

Premjers atzina, ka milzīgie uzcenojumi nav saistāmi ar valsts nodokļu politiku: "Ja, piemēram, Igaunijā PVN ir 20%, Latvijā - 21%, tad tas nav tas, kas nosaka šos simtprocentīgos piecenojumus."

Latvijā nepārtikas precēm milzu uzcenojumi

Portāls TVNET jau vēstīja, ka Konkurences padome noslēgusi atsevišķu nepārtikas preču – trikotāžas piederumu, sadzīves ķīmijas u.tml. – tirgus uzraudzību. Tās ietvaros aplūkota tirgus struktūra un cenu veidošanās principi. Uzraudzības noslēguma ziņojumā ietvertā informācija liecina, ka aplūkotajām nepārtikas precēm Latvijā ir raksturīgi lieli uzcenojumi.

Kosmētikai - 1000% uzcenojums

Tā, piemēram, trikotāžas piederumu uzcenojums vidēji pārsniedz 200%, salīdzinot ar ražotāja cenu, bet atsevišķām kosmētikas precēm uzcenojums pārsniedz pat 1000%.

"Augstie uzcenojumi lielā mērā skaidrojami ar Latvijas nelielo tirgu, kā arī augstajām loģistikas un mārketinga izmaksām, kas īpaši būtiskas ne pirmās nepieciešamības precēm. Tirgum raksturīga arī vēsturiski izveidojusies lielāku uzcenojumu noteikšana importētajām precēm," skaidro padome.

Komentāri (60)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu