Valdība atliek papildus nodokļa ieviešanu lidostā

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Valdība šodien atlika ierosinājumu ieviest papildus nodokli starptautiskajā lidostā "Rīga". Lidostas Drošības departamenta direktors Raimonds Lazdiņš iepriekš paziņoja, ka lidostas drošībai nepieciešams papildus finansējums, pat trīskārt lielāks nekā pašreiz.

Viņš aicināja finansējumu iegūt no pasažieriem. Jāpiezīmē, ka lidostas vadītājs Arnis Luhse par sava padotā iecerēm nebija informēts.

Grib ieviest drošības maksu

Lidosta rosināja noteikt drošības maksu - deviņi eiro (6,3 lati), ja pasažieri maksā drošības maksu lidostai "Rīga" ar gaisa pārvadātāju starpniecību, bet, ja pasažieri maksā drošības maksu lidostai "Rīga" bez gaisa pārvadātāju starpniecības, tad drošības maksa būtu 10 eiro (7 lati) par katru izlidojošo pasažieri. No noteiktās drošības maksas būtu atbrīvoti tranzīta un transfēra pasažieri.

Valdības komiteja pēc premjera Valda Dombrovska (V) norādījumiem šodien šo jautājumu novirzīja papildu saskaņošanai. Ar Tieslietu ministriju (TM) būs jāsaskaņo plāni par nokavējuma naudas piemērošanu. TM norādīja, ka šie ir publiski pakalpojumi, kam nokavējuma naudas piemērot nevar.

Drošības maksa augstāka nekā citviet

Tāpat ministriem neradās skaidrība, vai jaunā maksa tiktu attiecināta uz pasažieriem, kuri aviobiļetes jau ir nopirkuši, un kā izmaiņas skartu tranzīta pasažierus.

Savukārt Dombrovskis vēlas saņemt lidostas skaidrojumu, kāpēc drošības izmaksas Rīgā aplēstas lielākas nekā citās pasaules lidostās.

Samazināta dotācija

Lidostas piedāvājums paredz, ka no drošības maksas par katru pasažieri 1,1 eiro tiktu maksāts Civilās aviācijas aģentūrai, bet pārējā summa paliktu lidostai. Maksa esot jāpalielina, jo samazināta valsts dotācija. Lidosta uzsver, ka aviācijas drošības un glābšanas prasību nodrošināšana lidostās ir viena no būtiskākajām prasībām lidlauku sertifikācijai un lidostu darbības nodrošināšanai, taču dotācija ir samazināta.

Ja 2008.gadā tā bijusi 5,7 miljoni latu, tad 2009.gadā - 3,94 miljoni latu, savukārt 2010.gadā dotācija 3,53 miljonu latu apmērā tika piešķirta tikai aviācijas drošības pasākumu nodrošināšanai, lai gan faktiski šim mērķim bijuši nepieciešami 4,67 miljoni latu.

Ventspils mērs Aivars Lembergs (no kreisās), premjera padomnieks iekšlietu jautājumos Raimonds Lazdiņš un premjers Aigars Kalvītis. 15.janvāris, 2007
Ventspils mērs Aivars Lembergs (no kreisās), premjera padomnieks iekšlietu jautājumos Raimonds Lazdiņš un premjers Aigars Kalvītis. 15.janvāris, 2007 Foto: LETA

Skatīt pievienoto video.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu