AS "AMO Plant" gatava MAN autobusu montāžai

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Jelgavā esošais uzņēmums "AMO Plant" risina sarunas par iespējamo MAN autobusu montāžu Latvijā, vēsta "Dienas bizness".

"Pašlaik esam iegādājušies piecas VDL autobusu šasijas, uz kuru bāzes notiek nākamo autobusu montāža, un no tiem vairums paredzēti Jelgavas pašvaldībai," stāsta akciju sabiedrības "AMO Plant" ārējo sakaru direktors Igors Graurs.

Viņš norāda, ka šogad aktīvi tiek meklēti potenciālie dažādu kategoriju VDL autobusu pircēji. "Potenciālo pircēju apzināšana Latvijā un citviet Baltijā ir viena lieta, tomēr jārēķinās, ka tos – galvenokārt pašvaldības – ietekmējusi ekonomiskā krīze," zina teikt I.Graurs. Tieši tādēļ, lai paplašinātu savu potenciālo noieta tirgu, kā arī palielinātu potenciālo pircēju loku, notiek sarunas ar MAN par autobusu montāžu Jelgavā. "Ir vairāki potenciālie interesenti šādu autobusu iegādē," tomēr šobrīd sīkākas nianses I. Graurs neatklāj. Kopumā "AMO Plant" spētu ik gadu izgatavot pat līdz 980 MAN autobusu. Tik domāts par 12 metru gara trīsdurvju pilsētas autobusa montāžu – ražošanu.

Bez autobusu montāžas uzņēmumā tiek montēti arī MTZ markas traktori Āfrikas un Āzijas valstu vajadzībām. "Specifiskās kabīnes Āfrikas valstu vajadzībām ražo netālu esošais metālapstrādes uzņēmums "Geor"," par sadarbību ar vietējiem metālapstrādātājiem stāsta I.Graurs. Tiesa gan, sakarā ar nemieriem Ziemeļāfrikas valstīs viņš pašlaik atturas no prognozēm, vien norādot, ka cer uz ekonomisko aktivitāšu atjaunošanos. Pērn samontēti pirmie 10 VDL autobusi un 42 traktori. "Vienā maiņā pašlaik varam gadā samontēt 250 VDL autobusu, divās mainās attiecīgi 500, taču pagaidām galvenais uzdevums ir izdzīvot," tā uzņēmuma pārstāvis.

Nākamgad kravas auto

Pēc "AMO Plant" ārējo sakaru direktora teikā paralēli norisinās darbi pie vidējās tonnāžas kravas automobiļa ZIL jaunās kabīnes dizaina izstrādes.

"Sertifikācijai ir sagatavota šasija pēc Euro 5 standarta, taču kabīnes dizaina izstrāde tuvojas savam noslēgumam, un pašlaik tā nosūtīta uz Maskavu testēšanai drošības jautājumos, tāpēc, visticamāk. 2012.gadā uzņēmumā varētu tikt uzsākta arī kravas auto montāža," atzīst I.Graurs. Viņš gan uzsver, ka tieši kravas auto montāža bija iemesls "AMO Plant" izveidei.

Akcionāru jautājums

Lai arī uzņēmuma lielākā akcionāra — Maskavas pilsētas – lēmuma izstāties no biznesa rada jautājumus par to, kas būs jaunais akcionārs, tomēr I.Graurs norāda, ka šobrīd nekāda steiga šā situācijas risināšanā neesot novērota.

Maskavas pārstāvji pēdējo reizi Jelgavā viesojās pagājušajā piektdienā, un drīzumā ir paredzēta arī uzņēmuma padomes sēde. "Neatkarīgi no akcionāru sastāva uzņēmumam ir attīstības perspektīvas iespējas," teic I.Graurs. Viņš atzīst, ka nav atmesta iecere būvēt kompozītmateriālu ražotni. Perspektīvā tiek domāts arī par krāsošanas iecirkni un citiem uzlabojumiem. Līdz šim kopumā uzņēmumā ieguldīti 32,2 miljoni eiro, no kuriem Maskavas daļa ir 28,6 miljoni, AS "Ferrus" – 1,39 miljoni, "AMO ZIL" – 1,37 miljoni eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu