«Lattelecom» gatavo vērienīgu «mākoņpakalpojumu» klāstu (11)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Telekomunikāciju koncerns «Lattelecom» cer šī gada otrajā pusē startēt ar vērienīgu biznesa programmatūras attālinātas nomas un citu pakalpojumu piedāvājumu mazam un vidējam biznesam, videointervijā biznesa portālam «Nozare.lv» pastāstīja Gints Miķelsons - «Lattelecom» direktors, kurš atbild par mazā un vidēja biznesa tirgu.

"Mākoņdatošanas" pakalpojums ļaus "Lattelecom" maziem un vidējiem biznesa klientiem, kuru skaitu lēš ap 30 000, ar vienkāršiem interneta rīkiem papildināt savas esošās pakalpojumu pakas ar programmatūras nomu, e-komercijas risinājumiem un drošu interneta vietnes turēšanas vidi, teica Miķelsons.

Viņš paskaidroja, ka notiek sarunas ar "Microsoft" par tā nomas risinājuma "Office 365" un citas biznesa programmatūras izplatīšanu "Lattelecom" piedāvājuma ietvaros, ka arī ar citiem, tostarp vietējiem, biznesa programmatūras izstrādātājiem. Dažādu programmatūras risinājumu lietošanu iecerēts piedāvāt līdzīgā veidā, kā patlaban "Lattelecom" interaktīvajā televīzijā piedāvā papildu programmu paku pirkšanu - ieklikšķinot vēlamo un apstiprinot pirkumu ar kodu.

Kā stāstīja Miķelsons, nodoms veidot "makoņdatošanas" platformu izskaidro "Lattelecom" publiskos "māķoņcilvēka" meklējumus. Šī persona iecerēta kā pakalpojumu klāsta galvenais pārdevējs vai pārdevēja mazā un vidējā biznesa aprindās.

Jaunā pakalpojumu klāsta tehniskais nodrošinājums tiekot patlaban izstrādāts, izmantojot gan "Lattelecom Technology" programmēšanas un datu centru resursus, gan gatavojot "Lattelecom BPO" "mākoņa" pārdošanas, atbalsta un e-komercijas atbalsta funkcijām.

Miķelsons nenoliedza, ka "Lattelecom" mērķis ir izmantot savu esošo ar mazo un vidējo biznesu saistīto klientu grupu (skaits ir lielāks par 30 000, ja ieskaita uzņēmumus, kas abonē "Lattelecom pakalpojumus kā privātpersonas), lai tos iesaistītu visaptverošā pakalpojumu klāstā, tostarp arī uzņēmuma interneta vietnes nomā jeb "hostingā".

Atsaucoties uz ziņām, ka ik dienas starptautiski hakeru grupējumi izķēmo desmitiem mazu un vidēju Latvijas uzņēmumu mājas lapu, Miķelsons teica, ka gaidāmā piedāvājumā ietilps drošs "hostinga" pakalpojums. Vaicāts par pašvaldībām kā iespējamu "Lattelecom" jaunā pakalpojumu klāsta tirgu, Miķelsons teica, ka kompānijai nebūs šķēršļu atbalstīt arī atvērtā koda risinājumus, kas lielāka vai mazākā apjomā tiek izmantoti vairumā Latvijas pašvaldību.

"Lattelecom" menedžeris uzskata, ka citas Latvijas informācijas tehnoloģiju (IT) kompānijas, kurām arī ir iestrādes "mākoņdatošanas" jomā, "Lattelecom" projektā saredzēs iespējas piedāvāt savus risinājumus. Viņš lika saprast, ka pagaidām nesagaidot kritiku vai asas diskusijas tirgū par to, vai lielais telekomunikāciju operators pārmērīgi neizmanto savas spēcīgas tirgus pozīcijas, kropļojot konkurenci.

Citām IT kompānijām "mākoņdatošana" neesot attīstīta tālāk par "dažiem desmitiem" pilotprojektu klientu, tādēļ vēl nevarot runāt par tirgus pārdali no spēka jeb citām pozīcijām, akcentēja Miķelsons.

"Lattelecom" ir dibināts 1994.gadā. Uzņēmums piedāvā integrētus elektronisko sakaru un IT pakalpojumus, sniedz telekomunikāciju, tīklu projektēšanas un izbūves pakalpojumus. "Lattelecom" nodrošina arī datu pārraides un IT infrastruktūras risinājumus, interneta un kontaktu centra pakalpojumus, kā arī biznesa procesu ārpakalpojumus.

Pēdējos gados "Lattelecom" arī īsteno virszemes ciparu televīzijas apraidi Latvijā kopā ar "Latvijas Valsts radio un televīzijas centru" un piedāvā interaktīvās televīzijas pakalpojumus "Lattelecom" interneta un optiskā interneta pieslēgumu klientiem.

Komentāri (11)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu