Lielākā daļa vilcienu ir nolietoti (28)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Lielākā daļa jeb vairāk nekā 85% pasažieru pārvadāšanai paredzēto vilcienu Latvijā ir pārsnieguši kalpošanas paredzēto laiku. Tā šorīt intervijā Latvijas radio teica uzņēmuma "Pasažieru vilciens" valdes vadītājs Andulis Židkovs.

"Pēdējais jaunais vilciens mums tika saņemts pirms divdesmit gadiem," viņš atgādināja. Ar šādiem vilcieniem nodrošināt regulāru satiksmi bez kavējumiem kompānijai esot ļoti grūti.

Vilcienu remonta un uzturēšanas izmaksas ir neadekvāti lielas.

Daudz jaunu vilcienu

"Pasažieru vilciens" liek ļoti lielas cerības uz jaunu vilcienu iepirkumu. Pirmās kārtas rezultāti tajā varētu tikt paziņoti šīs nedēļas otrajā pusē. Līgumu par jaunu vilcienu piegādi varētu noslēgt nākamā gada sākumā.

Konkurss par jaunu vilcienu iegādi ir vērienīgs - vilcienu izgatavošanas izmaksas ir aptuveni 200 miljoni eiro. Tikpat lielas ir vilcienu uzturēšanas izmaksas.

Portāls TVNET jau vēstījis, ka "Pasažieru vilciena" konkursā par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi pirmajā kārtā pieteikušies trīs pretendenti, arī Latvijas uzņēmums - AS "Rīgas vagonu būves rūpnīca" (RVR) sadarbībā ar pasaulē lielāko vilcienu sastāvu ražotāju "Bombardier Transport France S.A.S."

Pirmie jaunie vilcieni varētu sākt kursēt 2012.gada beigās. Iepirkuma ietvaros līdz 2015.gadam paredzēts iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus.

Komentāri (28)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu