Ar "Viasat" slēgtajos līgumos konstatē negodīgus noteikumus (82)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: flickr.com

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) konstatējis negodīgus noteikumus kompānijas "Viasat" piedāvātajos līgumos.

PTAC ir uzaicinājis kompāniju brīvprātīgi apņemties līgumus labot, taču pagaidām vienošanās nav panākta, līdz ar to PTAC un "Viasat" veic savstarpēju saraksti, turklāt PTAC ir pieprasījis kompānijai sniegt papildus paskaidrojumus.

Centrā pagaidām nekonkretizēja, kādos termiņos lietas izskatīšanu PTAC varētu pabeigt.

PTAC atzīmēja, ka gadījumā, ja "Viasat" piekritīs centra piedāvājumam labprātīgi līgumu nosacījumus grozīt, tad kompānijai sods arī varētu netikt piemērots.

Par "Viasat" līgumiem PTAC ir saņemtas vairāk nekā 60 sūdzības.

Patērētāji nav laikus informēti par izmaiņām programmās

PTAC pavasarī sāka "Viasat" komercprakses izvērtēšanu, jo kompānija patērētājiem nav laikus paziņojusi par izmaiņām programmu paketē.

PTAC atkārtoti izvērtēja līgumu nosacījumus, ko "Viasat" piedāvā klientiem, uzskatot, ka ir negodīgs līgumā ietvertais nosacījums: "Gadījumā, ja, veicot izmaiņas kanālu piedāvājumā, no paketes izņemti vairāk nekā 15% klienta izvēlēto kanālu, nenomainot tos ar līdzīgām programmām, klientam tiesības izbeigt līgumu, rakstveidā paziņojot par to "Viasat" līdz grozījumu spēkā stāšanās dienai".

Iepriekšminētais nosacījums uzskatāms par netaisnīgu, un tāpēc, PTAC ieskatā, nav spēkā no līguma noslēgšanas brīža.

PTAC informēja, ka maijā saņēmis lielu skaitu patērētāju sūdzību un informācijas pieprasījumu saistībā ar "Viasat" Latvijas filiāles sniegtajiem pakalpojumiem - "PBK", "Ren TV" un "RTR" televīzijas programmu retranslācijas pārtraukšanu.

PTAC jau aprīļa beigās ticies ar "Viasat" pārstāvjiem, kuri apņēmušies klientiem piedāvāt kompensāciju, proti, "TV 1000 Premium" vai "Sporta paketi" aprīlim bez maksas. Tiem klientiem, kas jau pieteikušies kompensācijas saņemšanai, minētās paketes būs pieejamas bez maksas arī maijā.

Savukārt gadījumos, kuros klientiem tieši konkrēto televīzijas programmu uztveramība bijis būtisks priekšnosacījums "Viasat" pakalpojumu saņemšanā, ar klientiem tiek veiktas pārrunas, lai vienotos par katram gadījumam izdevīgākajiem nosacījumiem sadarbības turpināšanai.

"Viasat" solījis atcelt vai samazināt līgumsodus

"Viasat" atzinis, ka tad, ja vienošanās netiks panākta, klients varēs vienpusēji atkāpties no saistības un līgumsods par līguma izbeigšanu tiks atcelts vai samazināts.

PTAC uzsver, ka "Viasat" pienākums konkrētajā situācijā bija informēt abonentus par līguma nosacījumu grozījumiem un tiesībām izbeigt līgumu bez līgumsoda piemērošanas ne vēlāk kā vienu mēnesi pirms līguma nosacījumu grozījumu spēkā stāšanās dienas.

Tā kā "Viasat" klienti netika informēti par iespēju izbeigt noslēgto līgumu bez līgumsoda piemērošanas, jo iepriekšminētais "Viasat" līguma ar patērētājiem nosacījums paredz, ka patērētājs vienpusēji līgumu izbeigt nevar, PTAC uzskata, ka patērētāji savas tiesības var izmantot mēneša laikā no informācijas iegūšanas brīža, bet ne vēlāk kā līdz brīdim, kad atslēgtās televīzijas programmas tiek atjaunotas.

Tomēr PTAC vērš uzmanību, ka terminētā līguma laušanas gadījumā "Viasat" ir tiesīga prasīt atlikušās naudas summas atmaksu par subsidēto ierīci jeb satelīta iekārtu.

Komentāri (82)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu